
Welkom!
Lesontwerpen
Het thema waarbinnen wij onze lessen hebben ontworpen, is 'water'. Al onze lessen gaan over water, op verschillende manieren. Bij beeldende vorming hebben we de aandacht gevestigd op de onderwaterwereld, de zee. Bij muziek hebben we ons gericht op water in een andere vorm, namelijk regen etc. En zo hebben we onze lessen op verschillende manieren ingericht binnen dit thema.
Bij elke les zijn ook bijlagen te vinden, waardoor ze kant en klaar zijn om uit te voeren in de klas!
Lessen Beeldende Vorming
Wondere Waterwereld
Wondere Waterwereld (Beeldende Vorming)
Doelstelling
De kinderen kunnen een onderwaterwereld maken vanuit hun eigen fantasie. Zij maken dit door te letten op de plaats van onderwaterwezens/planten etc. (compositie), houding (contour) en de omgeving, het kleurpatroon en de...
—————
Onderwaterwezens
Les Beeldende Vorming
Dieren in het water
Doelstelling
De kinderen kunnen een waterdier maken vanuit hun eigen fantasie. Dit geven ze weer door te letten op de plaats van het dier (compositie), houding (contour) en de weergave van de huid en de omgeving, het kleurpatroon...
Lessen Dans/Drama
Drama, Poppenkast met Water
Poppenkast Spelen (Water)
Doelstelling
De kinderen kunnen zich inleven in een ander personage en maken hierbij gebruik van stem, mimiek, beweging, kortom expressie. (Zij kunnen zichzelf presenteren voor de groep in de vorm van een...
—————
Dans, Water
Dansles
Thema: Water
Groep: Middenbouw (aanpasbaar voor alle groepen)
Tijd: 30/45 min.
Muziek: De Moldau van Smetana , Singing in the Rain, Rainforest : Beautiful Relaxing Music - Ken Davis - Endless Emotion From Crystal Clear CD...
Lessen Muziek
Watermuziek
Watermuziek (Muziekles)
Duur
+/- 45 min.
Benodigdheden
- Muziek Smetana, de Moldau (https://www.youtube.com/watch?v=3G4NKzmfC-Q)
- Stapel...
—————
Regenmuziek
Regenmuziek (Muziekles)
Doelstelling
De leerlingen kunnen een regenkoker maken en deze gebruiken om muziek mee te maken. Zij kunnen met een verhaal en met een muziekstuk mee ’spelen’ en zo de regen nabootsen. Hierbij wordt gelet op hard/zacht, snel/langzaam en het...